Ik ben een alleenstaande moeder

ninja.jpg

Sinds het begin van dit jaar ben ik een alleenstaande moeder. Eigenlijk zeg ik dit nooit, niet omdat ik mij hiervoor schaam of omdat ik het erg vind maar gewoon omdat ik er niet over nadenk. Ik ben gewoon moeder en of ik nou alleen ben of niet ik geniet er van!

Op de site Love2bemama las ik de blog met als naam: Ode aan de alleenstaande moeder. Ik las de blog en daardoor kreeg ik inspiratie om deze blog te schrijven.
Nog bedankt voor deze ode! Het is ook wel eens leuk om te horen dat mensen respect hebben voor de alleenstaande ouder!

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen zat het niet goed in de relatie met de vader van mijn kinderen. Ik was helemaal niet meer gelukkig en uit eindelijk heb ik begin dit jaar de keuze gemaakt om alleen verder te gaan.
Of ik verdriet had? Eigenlijk helemaal niet! Het voelde als een hele grote opluchting. En nu nog steeds denk ik dat het de juiste keuze is geweest. Ik ben weer veel vrolijker, heb veel meer geduld met mijn kinderen en kan zo dus ook veel maar van hun genieten.
Ook mijn kinderen zijn een stuk rustiger geworden, het was dus ook goed voor hun om weg te gaan uit de stressvolle situatie.

Vaak krijg ik de vraag: Hoe gaat het nu met je? Redt je het allemaal wel?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een hele vervelende vraag vind. Mensen weten hoe de situatie daarvoor was dus kunnen zij ook weten dat het nu een stuk beter met mij gaat. Mensen wisten ook dat de vader van mijn kinderen nooit iets deed. Niet in het huis en ook niet met de kinderen ik deed altijd alles al alleen dus waarom zou ik het dan nu ineens niet meer redden?
Eigenlijk heb ik nu minder werk omdat ik 1 persoon mis.
Dus ja het gaat met mij en ik redt het ook gewoon prima!

En dan heb je ook de opmerking: Ik vind het zo knap dat je het allemaal alleen kan!
Zoals ik net zei deed ik het allemaal al alleen, maar het gaat eigenlijk ook heel erg op de automatische piloot. Ik heb een vaste routine wat betreft opstaan en naar bed gaan dit gaat iedere ochtend hetzelfde. Mijn kinderen weten dus precies wat er moet gebeuren en helpen ook goed mee.
De eerste weken dat wij alleen waren heb ik vooral met mijn oudste dochter veel gesprekjes gehad en heb ik haar ook gevraagd of ze mij wilde helpen. Dit vond zij eigenlijk alleen maar heel erg leuk en doet dit dus ook goed!

Gelukkig heb ik Opa en Oma dichtbij om af en toe eens bij te springen zodat ik ook wel eens iets leuks kan doen voor mijzelf want dat is soms gewoon wel eens even nodig. Maar ik denk dat niet alleen een alleenstaande moeder dit nodig heeft maar iedere moeder!

Ik ben dus een Trotse alleenstaande moeder met 3 prachtige kinderen en wij kunnen samen de hele wereld aan!

15 gedachtes over “Ik ben een alleenstaande moeder

  1. Ramona zegt:

    Wauw wat ben jij een sterke vrouw, met zulke beslissingen achter de rug. Ik vind het knap, want ik vind het toch heel wat werk en af en toe ben ik zo enorm blij als mijn man me even helpt!

    Like

    • byleen zegt:

      Dankjewel!! Eigenlijk gaat het gewoon vanzelf. Ik zorg altijd dat het eten vroeg klaar is zodat we optijd kunnen eten, douchen en dan liggen ze om 7 uur lekker op bed en heb ik de hele avond voor mijzelf πŸ™‚
      Nu ze nog zo klein zijn kan dat gelukkig nog en gaan ze allemaal om de zelfde tijd naar bed

      Like

  2. Lotus Writings zegt:

    Het is zeker knap. Vaak zie je het niet zo goed als je er middenin zit, omdat je het ‘gewoon’ doet. Je laat je kinderen zien dat ze niet bij de pakken moeten neerzitten als iets tegenzit, dat je veerkrachtiger bent dan je denkt en eigenlijk vooral dat je het in je eentje ook prima redt.

    Heb het zelf ook tijdelijk alleen gedaan, tot ik mijn vriend tegenkwam. Soms is het gewoon de beste keus om bij iemand te vertrekken, zeker als hij niets doet voor het gezin. Dan kost het je alleen maar energie.

    Ik vind dat je het hartstikke mooi hebt opgeschreven en verwoord.

    Liefs

    Like

    • byleen zegt:

      Dankjewel voor je lieve reactie!!
      Het kosste mij inderdaad zelf meer energie en dat voelt nu wel als een soort bevrijding πŸ™‚
      Ik wil mijn kinderen inderdaad meegeven dat er na nare tijden ook weer betere tijden kunnen komen πŸ™‚

      Liked by 1 persoon

      • Lotus Writings zegt:

        Gaat je zeker lukken!

        Ik ben ervan overtuigd dat kinderen meer hebben aan één ouder die volledig voor hen gaat, dan twee die samen blijven maar constant in spanning zitten.

        Like

  3. Mary-Lou zegt:

    Mooi verwoord. Je doet het toch maar mooi! En wat fijn dat je kinderen zo meewerken en netjes op tijd op bed liggen. Wat is je geheim? πŸ˜‰

    Like

  4. Pingback: Blognieuws: April
  5. Pingback: Blognieuws Mei

Geef een reactie

