Achter mijn glimlach

smile

Achter mijn glimlach zit niet altijd die vrolijke vrouw die iedereen denkt dat ik ben. Gelukkig heb ik mijn glimlach om soms moeilijke dingen te kunnen verbergen voor de buitenwereld.

Achter mijn glimlach zit vaak iemand die denkt, daar heb je weer de zoveelste die vraagt hoe het gaat alleen maar omdat het een standaard vraag is, maar eigenlijk alleen maar met zichzelf bezig is en helemaal geen interesse heeft in hoe het echt mij gaat.

Achter mijn glimlach zit iemand die de afgelopen periode heel veel heeft mee gemaakt en het hier heel moeilijk heeft gehad.
Maar het is veel makkelijker om die glimlach te laten zien dan mijn werkelijke gevoel toch?

Achter mijn glimlach gaan heel veel gedachtes rond, heb ik de goede keuzes gemaakt, doe ik het allemaal wel goed? Ga ik het allemaal wel redden?

Achter mijn glimlach zit dus iemand die best wel eens onzeker is, ik kan niet altijd sterk zijn toch?

Achter mijn glimlach gaat veel onrust rond over de situatie in de wereld. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik hier echt wel vaak over nadenk. Wat als ik een keer op de verkeerde plek op de verkeerde tijd ben? Deze kans word steeds realistischer toch?

Maar…

Achter mijn glimlach zit ook iemand die onwijs trots is op wat ik tot nu toe heb bereikt, alleen, zonder partner!

Achter mijn glimlach zit ook een moeder met 3 prachtige kinderen die gelukkig zijn met de situatie hoe die nu is. Die blij zijn dat ik hun uit de situatie heb gehaald waar wij in zaten.

Achter mijn glimlach kijk ik ook naar alle mooie dingen die deze wereld te bieden heeft. Zoals de mooie bomen die weer in de bloei zijn, hier kan ik intens van genieten!

Achter mijn glimlach zit een vrouw die eindelijk weer kan leven en doen wat zij zelf wil!

 

Glimlachen jullie ook wel eens, terwijl je eigenlijk andere gevoelens zou willen uiten?

16 gedachtes over “Achter mijn glimlach

  1. Lotus Writings zegt:

    Ja, hoewel minder dan vroeger. Ik heb jarenlang mijn gevoel en eigenlijk mezelf weggestopt, bang om gekwetst te worden. Maar is dat de oplossing?
    Aan de andere kant, toen de middelste laatst het dorp bij elkaar krijste (van centrum tot thuis) en ik me kapot schaamde, heb ik op straat ook de schijn hoog gehouden. Pas thuis liet ik de tranen los die ik al die tijd had ingehouden ๐Ÿ˜Š maar goed je hoeft ook niet alles te tonen!

    Liked by 1 persoon

    • byleen zegt:

      Dankjewel!!!
      Gelukkig zijn er meer mensen die dit doen ๐Ÿ™‚ ik heb gewoon vaak geen zin om mijn ware gevoel te uiten maar mensen die daar toch niet echt geรฏnteresseerd in zijn..
      Het is inderdaad misschien wel een soort kracht, had ik nog nooit zo bekeken ๐Ÿ™‚

      Liked by 2 people

  2. BellamyzBlogzThingz zegt:

    Heyhey girl! Je hebt defenitly een nieuwe volger bij.
    Ik ben ook van mening dat je jezelf niet op je kwetsbaarste hoeft te tonen. En een glimlach geeft sowieso altijd een positieve boost, Right? Voor jezelf & others around you! Especially als het iemand niet interesseert waarom zou je dan. En sowieso sommige dingen zijn prive it’s your’e life and your’e struggle.
    Een glimlach geeft kracht en bouwt op.
    Er is een moment om te praten en er is een moment om te zwijgen. (Zo zie ik het.)
    You go girllll! Top artikel!

    Hugz, Miss B.

    Like

  3. Mooi Leven (by Hans de Gans) zegt:

    Herkenbaar…. Ook het standaard vragen ‘hoe gaat het met je’, waar uit de toon al blijkt dat ze als antwoord alleen jouw glimlach willen zien…… Zonder traan is er ook geen lach.. Liefs โค

    Like

  4. MetMirjam zegt:

    Herkenbaar hoor! Ik denk dt de meeste mensen dat ook wel een beetje doen.. Ik in ieder geval wel! Ik denk dat jij ook best heel trots op jezelf mag zijn, dus je glimlach mag er ook echt zijn hoor! X

    Like

  5. Pingback: Blognieuws: April
  6. Pingback: Blognieuws Mei

Geef een reactie

