Schrijven als gastblogger

Zoals ik al eerder heb verteld schrijf ik als gastblogger op de site:
InmatesMyStory


Hier schrijf ik over mijn avonturen met het schrijven naar Amerikaanse gevangenen. In mijn eerste blog vertelde ik waarom ik dit eigenlijk doe, in mijn tweede blog vertelde ik over het eerste contact wat ik had met de 2 mannen waarmee ik schrijf. In mijn blog die vandaag online is gekomen vertel ik over het goede nieuws dat er voor 1 van de mannen is met wie ik schrijf. Of misschien ook wel helemaal niet?

Natuurlijk zou ik het super leuk vinden als jullie eens een kijkje nemen op deze site en mijn verhalen daar ook lezen.
Maar ik kan ook best begrijpen dat niet iedereen begrijpt waarom ik dit eigenlijk doe. Daarom wil ik vandaag via deze blog toch een keer uitleggen waarom ik ben gaan schrijven en waarom ik hier als gastblogger ook over ben gaan bloggen.

Het Amerikaanse rechtssysteem is heel erg anders dan dit van ons. Sommige jongens zitten heel erg lang vast voor iets waar ze in Nederland misschien maar 4 jaar voor zouden krijgen. De dingen die zij gedaan hebben ben ik het niet mee eens, maar de straf die zij daarvoor krijgen ben ik het ook niet mee eens.

Met wie ik ben gaan schrijven en wie ik uit gekozen heb kunnen jullie terug lezen op de andere website waar ik dus als gastblogger schrijf.

Maar stel jij je nou eens voor, dat je iets gedaan zou hebben, iets waarvan je weet dat dit echt niet kan, waar je achteraf heel erg veel spijt van hebt maar wat je niet meer terug kan draaien. Iets wat je gedaan hebt omdat je in een hoek gedreven bent waar je niet meer uit kon, je kon geen kant meer op en moest dit wel doen.
Je word hier voor opgepakt, wat ook meer dan logisch is want die straf verdien je ook. Maar dan hoor je de uitspraak van de rechter….De doodstraf!
Deze straf word je toegewezen omdat je uit een verkeerde wijk komt, de verkeerde huidskleur hebt en geen geld had voor een goede advocaat. Want als je misschien net wat meer geld zou hebben gehad voor een goede advocaat zou je niet op Death Row terecht gekomen zijn.
En stel je eens voor dat dit alles al gebeurd is in 1996… En je nu in 2016 nog steeds op Death Row zit en nog steeds niet weet hoe het verder gaat met je leven.

Precies dit is er gebeurd met Paul de man waarmee ik contact heb. Precies dit is wat mij heel erg boos maakt!  Iemand vast laten zitten in een klein hok, bijna geen buiten licht zien en niet weten wat je te wachten staat. Dit is toch onmenselijk??
En bedenk je dan eens hoe fijn het kan zijn om een brief te krijgen van iemand uit de buitenwereld.
Iemand die gewoon de dagelijkse dingen met je bespreekt. Wat je gedaan hebt, hoe het er buiten uit ziet, hoe het buiten ruikt en wat er gebeurd in de rest van de wereld.
Dit kan echt een verschil maken een klein lichtpuntje zijn in dat diepe zwarte gat waar je je al jaren in begeeft.

Dit is de reden waarom ik ben gaan schrijven, de dankbaarheid die ik hiervoor terug krijg is niet te beschrijven.

Misschien komt er een moment dat ik niet meer van Paul zal horen. Maar tot die tijd blijf ik samen met hem hoop houden dat er misschien een wonder komt. Een wonder dat zijn straf veranderd zal worden.

Volgende week komt er weer een nieuwe blog van mij online op inmatesmystory
Hierin zal ik een Q&A gaan beantwoorden omdat ik toch merk dat er veel mensen zijn met vragen over dit onderwerp maar er ook mensen zijn die interesse hebben om ook te gaan schrijven.

Hebben jullie nou ook vragen hier over, stel ze dan onder deze blog. Ik zal ze volgende week in een nieuwe blog allemaal uitgebreid beantwoorden!

6 gedachtes over “Schrijven als gastblogger

  1. Hans de Gans (MSW) zegt:

    Ik begrijp je helemaal. Mooi dat je dit doet en ik ga je verhalen zeker lezen! Iedereen verdient een kans om zijn leven te beteren… ❤

    Like

  2. Yvonne zegt:

    Het is heel goed van je dat je dit doet. Ik zou het niet kunnen, al wil dat niet zeggen dat ik het eens ben met de lange straf en het uitzichtloze leven van deze mensen. Op mijn werk kwam ik met een oude dame in contact die schreef met een man in een Amerikaanse gevangene. Zij zijn beide zeer gelovig en zij vertelde mij dat hij vastzat voor verkrachting van een kind en dat hij onschuldig was. Hiervan wist ik niet wat ik moest denken en kreeg er echt de kriebels van. Dus vandaar een beetje mijn afkeer, al zijn er vast ook mensen die vast zitten voor een klein misdrijf of echt daadwerkelijk onschuldig zijn en die hebben dit steuntje in de rug vast wel nodig. Super dat je het doet dus!

    Like

  3. ikhouvanbeautynl zegt:

    Ik vind het wel gaaf dat je dit doet. Je kan zo een verschil maken in het leven van een ander, dat vind ik een mooie gedachte.

    Like

Geef een reactie

