Vriendenboekjes


Afgelopen week is mijn dochter met 4 vriendenboekjes thuis gekomen!!
Ik denk dat dit weer helemaal in is, ik moet zeggen dat ik het altijd wel erg leuk vind maar als ik dan zie dat sommige moeders er echt niks van maken en maar wat invullen vind ik dit toch altijd wel heel erg jammer.

Als mijn dochter weer een vriendenboekje mee krijgt probeer ik er altijd iets leuks van te maken. Ik ga met mijn dochter aan tafel zitten en we beantwoorden eerst de vragen. Ik laat haar zelf alles antwoorden, soms komen er hele leuke antwoorden uit!
De ene dag wil zij paardenverzorgster worden en de volgende dag prinses, in ieder boekje staat dus wat anders.
Daarna printen we een leuke foto uit en plakken wij die er ook bij. Vervolgens plak ik in de vriendenboekjes van meisjes altijd wat diamantjes en in vriendenboekjes van jongens mooie stickers van auto’s
Daarna mag mijn dochter zelf nog iets leuks tekenen en versieren.
Zo zorgen wij er voor dat ieder vriendenboekje de volgende dag weer mee naar school kan en het kindje helemaal blij is met 2 mooie bladzijdes.

Zelf heeft mijn dochter nog geen vriendenboekje. Maar nu iedereen in de klas dit wel heeft wil zij natuurlijk ook.
Nu ben ik eens op zoek gegaan naar een leuk vriendenboekje maar ik heb nog niks gevonden !
De meeste zijn zo standaard, met dezelfde vragen en bijna geen ruimte voor een leuke tekening bijvoorbeeld.
Dit vind ik juist leuk voor de kleuter leeftijd dat zij zelf ook nog wat kunnen versieren in het boekje.

Nu heb ik dus een vraagje aan al mijn lieve volgers 😀
Wie heeft de gouden tip voor mij voor een leuk, origineel vriendenboekje?!

10 gedachtes over “Vriendenboekjes

  1. Hans de Gans (MSW) zegt:

    Het is wat he, die vriendenboekjes…. Ik wilde er zelf eentje maken. Met originele vragen en leuke opmerkingen. Je hebt van die leuke schriftjes met harde kaft overal en ik zag het al helemaal voor me. Maar ik raad je aan bij je dochter te rade te gaan, want mijn zoon wilde dat absoluut niet. Die wilde een ‘Spaidermeen vriendenboekje’. Dus loopt hij nu met zo’n standaard boekje rond waar zijn moeder een jaar lang tegen heeft geageerd 😀

    Like

  2. BellamyzBlogzThingz zegt:

    Vrienden boekjes zijn keileuk! Mijn tip is: speur rond op het internet dan vind je vast wel iets aparts. Het klopt inderdaad dat de vriendenboekjes best standaard zijn dat vind ik ook jammer . Mocht ik eentje tegenkomen dan zal ik je zeker op de hoogte brengen goed?

    Liefs, Miss B.

    Like

  3. Lotus Writings zegt:

    Ja superleuk, die boekjes!
    Wij hebben er eentje van dat grijze beertje (even de naam kwijt). Daar kunnen kinderen een tekening in maken en/of grotere foto plakken naast de ruimte voor de pasfoto op de eerste bladzijde.
    Leuke vragen, lekker uitgebreid. Ooit gekocht bij Intertoys geloof ik. Succes met zoeken!

    Like

Geef een reactie

